Hugo Treffneri Gümnaasiumi ja Tartu Luterliku Peetri Kooli keemiaõpetaja Joana Jõgela rakendab oma tundides nutikaid tehnoloogilisi lahendusi ja uuenduslikke meetodeid, et teha loodusteadused õpilastele põnevaks ja arusaadavaks. Täispikka artiklit saab lugeda Postimehest.
Jõgela kasutab klassis sihipäraselt nutiseadmeid – interaktiivsetest küsitlustest õppevideoteni – tuues need koolitundi toetavaks ja eesmärgistatud tööriistaks. „Kui kasutus on läbi mõeldud, on nutiseadmed kasulikud vahendid, mitte segajad,“ sõnas Jõgela.
Lisaks praktiseerib Jõgela õpetamisel ümberpööratud klassiruumi meetodit, kus teoreetiline osa omandatakse e-keskkonnas ja klassis keskendutakse praktilistele ülesannetele ning aruteludele. Samuti kasutab ta virtuaalreaalsust, pakkudes eriti keskendumisraskustega õpilastele võimaluse süveneda keerulistesse teemadesse interaktiivsemalt ja mängulisemalt.
Joana leiab, et loodusteadusi aitab populariseerida just praktiliste katsete kaudu huvi äratamine, mis teeb õppimise eluliseks. Siiski on õpetaja loomingulisusel oluline roll ka keerukamate teoreetiliste teemade arusaadavaks tegemisel. Ta võrdleb keerukate mõistete õpetamist luuletuste õppimisega – seoste loomine ja teema mõtestamine aitab õpitul kauem püsida.
Loe täispikka artiklit Postimehest.
Joana Jõgela rääkis loodusteaduste õpetamise teemadel pikemalt ka Kuku raadio loodus-teadussaates „Kukkuv õun.“