Autor:
Tartu Ülikool

Tasuta veebikursus osutus taas väga menukaks

Teist hooaega järjest toimunud loengukursusest "Vesinikutehnoloogia ja taastuvenergeetika alused" võtsid osa inimesed erinevatest earühmadest ning elualadelt. Paarkümmend praktikumi kohta aga täitusid imekiiresti.  

Algselt pani end kursusele kirja 226 inimest, kellest lõpetas 147. “Üldine seltskond oli taas väga koostööaldis ja seminarides tuli väga sisukaid küsimusi,” kiitis kursuse koordinaator Meelis Härmas. Oma rolli mängisid siin ka eksperdid, kuna õppetöös osales paljude energeetikafirmade töötajad, kes tõid näiteid oma valdkondadest. 

Kuna kursus toimus juba teist hooaega, siis oli Härmase sõnul selle eel palju kindlam tunne ja vigu tuli ette tunduvalt vähem.  "Eelmisest hooajast õppisime, kuidas peaks kursusega suhtlema, et nad teaksid meie ootusi paremini ja vastupidi ka,” ütles Härmas. Eelmise hooaja tagasiside põhjal tehti tänavust kursust umbes 25% ulatuses ümber. Esimesel hooajal läbis "Vesinikutehnoloogia ja taastuvenergeetika alused” kursuse 221 inimest.

Tänavune tagasiside oli Härmase sõnul 90% vastanute puhul üldjoontes positiivne ja optimistlik. Veebipõhise loengukursuse üheks trumbiks peab ta paindlikkust ja mugavust, sest osalejad said 30 minuti pikkuseid loenguid vaadata väikeste ampsudena, näiteks rongiga koju sõites. Lisaks tehti mugavamaks eksami sooritamine. 

Nii taastuvenergeetikal kui ka vesinikutehnoloogial on Härmase sõnul üha suurem tähtsus, sest käimasoleva sõjalise konflikti taustal tuleb Euroopa Liidult signaale, et rohepöördega tuleks veel kiiremini edasi liikuda. “See muudatus puudutab meid kõiki ühte või teistpidi. Kui me teame suuremat pilti, et millised tehnoloogiad ja muutused on tulemas, siis on palju lihtsam kohaneda ja navigeerida ja vahest ka rohepöördest kasu lõigata,” lausus Härmas.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
Joana Jõgela tundi andmas

Tartu õpetaja toob loodusteaduste õpetamisse tehnoloogia ja loovuse

Õpetajate teaduspäev 2024

Ülikooliks vajalik eneseregulatsioon peaks kujunema juba koolipõlves

Keemiaõpetajate võimalused jätkusuutliku arengu hoogustamiseks

5.–7. septembrini Lissabonis toimunud 16. Euroopa keemiahariduse teaduskonverents (ECRICE) keskendus OECD 17 jätkusuutliku arengu eesmärgile (JAE), et keemiahariduse kogukondi ühiskonnas võimendada.